2019. szeptember 3.

Amerikai palacsinta

Sokan tudjátok rólam, hogy imádok sütni főzni. Most, hogy megvan hozzá az erő, és az elég levegő, így tényleg pörgök a konyhában. Egyszerűen olyan hihetetlen ez, hogy egyik feladat megy a másik után. Nem kell minden lépés után megállni pihenni, hanem folyamatosan megy minden feladat a rendes tempóban. Ez még mindig olyan csodálatos, hiába telnek a hónapok. A szabadság érzése. Egyszerűen felemelő.  És nem lehet betelni vele.
Na, de kanyarodjunk vissza a témához. Palacsinta. Mindig is szerettem volna kipróbálni az amerikai palacsintát, hisz a filmekben nagyon sokszor elevenedik meg. Nos sok receptet olvastam, nézegettem, de egyik se tűnt megfelelőnek, míg rá nem találtam a Rántott hús wokban című gasztroblogra, ahol nagyon sok recept (nemzeti és nemzetközi étel, sütik stb.) található meg, képleírással, pontos elkészítési útmutatóval, ami szerintem nagyon hasznos tud lenni, főleg, aki még nem olyan jártas a konyhában vagy egy speckó fortély mellett készül az étel. Emellett különböző leírást is találhatunk az ételekről, egyéb praktikát, és tálalási javaslatot ajánlom mindenkinek.😁

Eredeti link, Szilágyi Balázs receptje, amit módosítottam: KATT ide érte.

Nos az eredeti receptet kicsit átírtam, soknak találtam a 6g sót ilyen kevés liszthez, így csak egy csipetet tettem bele... Plusz a 10g cukrot kevésnek, így megdupláztam. Persze mindenki módosítsa szájíze szeerint. Így kellemesen édes tésztát kapunk. És aminek nagyon örültem, hogy elsőre sikerült, így igencsak nagy sikerélményt könyvelhettem el. Családtagoknak is ízlett, azóta párszor készítettem már. Frissében a legfinomabb, de ha esetleg nem fogy el, hűtőben is eláll pár napot, még mielőtt ennéd kicsit megmelegíted, és hasonló, mintha akkor sütötted volna.
Tálalása többfajta módón történhet, több palacsintát egymásra rakva jól néz ki, alapvetően vajat tesznek a tetejére, vagy juharsziruppal öntik le, de lehet pudinggal vagy lekvárral tálalni, esetleg olvasztott csokival, gyümölccsel díszíteni. Én házi meggylekvárral turbóztam.


Amerikai palacsinta hozzávalók:
190 g liszt
10-15g sütőpor (15g sütőporral jobban felemelkedett úgy vettem észre)
egy csipet só
20-25g (ízlés szerint) cukor
295ml tej
1 tojás
45g vaj (olvasztva)

Kb 6-8db lesz belőle. Én dupla adaggal  szoktam készíteni és így tényleg elég 4 fő számára.


Elkészítés:
A tésztához keverjük össze a lisztet, sütőport cukrot és a sót, majd a lisztben egy mélyedésbe tegyük bele a tojást, az olvasztott vajat, és a tejet.
Robotgéppel simára keverjük, fontos, hogy csomómentes legyen. Sokkal sűrűbb tésztát kapunk, mint a magyar palacsintánk. Nem kell pihentetni, összeállítás után kész, és süthető.


Kevés olajat a serpenyőbe teszünk majd felforrósítjuk, én próbasütést szoktam végezni, első darab így kóstolásra is alkalmas. 😀
Tésztából kb egy 3/4-1 adag merítőkanálnyit teszünk a serpenyőbe, majd hagyjuk kb 1-2 percig sülni. 8-10 cm átmérőjű kis korongok lesznek, ezek kb 0,5 cm magasak lesznek a benne lévő sütőportól.
Sütőlapáttal (én krémkenő lapátot használtam, mert nem volt más) nézz a korong alá, ha halványbarna akkor meg lehet fordítani, nembaj, ha a teteje még kissé folyósnak tűnik, ez az oldala is pár perc után megsül majd.


Inkább lassúbb tűzön érdemes sütni, mert hamar oda tud kapni a tészta.


Legközelebb remélem egy újabb palacsinta variációval tudok szolgálni, tapasztalatokkal tarkítva.
Jó étvágyat.😀

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése