2018. január 29.

Egyszerű pizzatészta recept

Mindig is szeretettem volna már megpróbálkozni a pizza tésztával, hiszen hányszor ettem étteremben is, s olyan mutatós laktató étel, de eddig nem találtam megfelelő receptet. Kicsit módosítottam a receptet, így osztom meg veletek! 😊
Illetve egy egyszerű saját magatok által fűszerezhetett pizzaszószt is hozok nektek. Ehhez a jelenlegi recepthez elég egy adag szósz.

Tészta Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 3dl langyos víz
  • 1 tasak porélesztő
  • 3 ek olaj
  • 1 tk oregánó
  • 1 tk bazsalikom
  • 1 ek só
  • 1 tk cukor

A lisztet elkeverjük a porélesztővel, a fűszerekkel, sóval cukorral, majd 3 ek olaj hozzáadása után kanállal megkeverjük, illetve a langyos vizet, ha beleborítottuk, akkor az elején míg összeáll a tészta, szintén kanállal kevergessük el, utána kb 10 perc kézi gyúrás következik. A tészta akkor jó, ha gombóccá lehet alakítani, és szép homogén.
Ha túlzottan ragad a tészta, akkor kevés lisztet gyúrjunk még hozzá. Ha esetleg túl kemény lenne, nagyon kevés langyos vizet adjunk hozzá.
Letakarjuk konyharuhával, és meleg helyen két órát kelesztjük.




Pizzaszósz Hozzávalók:

  • 150g aranyfácán sűrített paradicsom
  • 1 evőkanál oregánó
  • 1 evőkanál bazsalikom
  • pizzafűszer keverék
  • só (ízlés szerint)
  • cukor (ízlés szerint)

Van aki kész pizzakrémet használ így nem kell az ízesítéssel bajlódni, nos én úgy is kipróbáltam nekem az kicsit fűszeres volt, én inkább maradok a saját ízesítésnél is, és persze az se utolsó szempont, hogy gazdaságosabb is. 😉

Töltelék hozzávalók:

  • 1 konzerv kukorica (kukoricát a levétől leszűrjük)
  • 30 dkg sonka (apró csíkokra vagy kockákra vágjuk)
  • 30 dkg trappista sajt (almareszelő nagy lyukain szépen lereszeltem)

Igazából, hogy milyen pizzafeltétet használunk annak csak a képzelet szab határt. Variációk száma rengeteg.

A kész pizzát előmelegített sütőben 200ºC-on 10-15 perc alatt készre sütjük. Kész a pizza, ha a széle kemény és barnult, a sajt megpirult, ha pizzakrémet használtunk, akkor a szósz fortyog.

Kalória dús, laktató CF-es étrendben is megállja a helyét.

Jó étvágyat kívánok nektek! 😉😊

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése